mandag den 4. februar 2013

Aktivitet 2 traditioner i forandring


Aktivitet 2

Sådan som tiderne er nu, kan jeg se i de sociale sammenhænge jeg befinder mig i, at mobiltelefonen nærmest er en forlænget arm, der er styrrende i ens adfærd.
Vi har telefon hos os overalt, og jeg synes det strækker sig hen mod det skadelige. En nyglig observation er at selv når man sidder til en julefrokost, så er mobiltelefonen fremme. Der bliver tjekket facebook, sportsresultater og sms. Man kan her ikke trække ”stikket” ud, og være 100% i nuet.
Børn helt ned til 0 klasse har en mobiltelefon, og der er prestige i at have et ordentligt mærke allerede her. I min datters 2 klasse er det mere reglen end undtagelsen der har mobiltelefon med i skole dagligt. Hvor bliver det sociale af. Jeg er dybt bekymret!! Da jeg var omkring 16 år fik jeg min første mobil, i dag er man kun 6 år i visse tilfælde. Jeg oplever at alders grænsen er lidt stedsbestemt, de populære småbyer at bo i, og inde i centrum der er alders grænsen for mobiltelefon lavere.
Det er ikke kun unge mennesker og børn der er afhængig af deres mobiltelefon, det er helt samme mønster for voksne. Man kan jo ordne alt på mobiltelefonen i dag. Facebook,mail,sms,sende billeder, spille spil og meget mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar